15.2.11

praha

Är på Starbucks just nu och stjäl internet och känner mig lite som Carrie som går till Starbucks med laptopen och skriver offentligt så alla ska se henne. De spelar jazz här och det känns lite NY så liksom, jag är Carrie idag. Maja får vara Samantha för hon har legat mer än mig i livet. Fast nu säger hon att hon ville vara Wolverine fast det passar inte riktigt in i atmosfären. Liksom tänk om Carrie och Wolverine skulle gå och fika på Starbucks, konstig film, ey okay. Fast nu när jag tänker efter skulle det nog kunna bli en ganska fet film, nice, passar alla liksom. En fullspäckad actionfashiondramakomedi.

Nyss hände denna konversation mellan Maja och mig:

M: Ska vi inte köpa någon paj eller någonting?
A: Nja, jag vill inte ha, jag mår ganska illa. Men du kan köpa!
M: Du vill aldrig ha paj eller nåt!
A: Nej men jag är inte så sugen! Men kan inte du gå och köpa en paj och en vatten eller nåt?
M: ................... *aslång paus och en jättedömande blick*
A: ........ Vad???
M: JAG BLIR SÅ JÄVLA BESVIKEN PÅ DIG!!!!
A: *sadface*
M: Så jag ska äta paj och du ska dricka vatten?
A: ..... ja???
M: Inte okej.

Jag vet inte om Maja ska gå och köpa en paj eller inte, för jag skulle verkligen vilja ha lite vatten. Fast först måste jag nog gå på toa, för snart dör jag. Nu när vi har suttit här har vi haft högläsning ur diverse asroliga bloggar som vanligt, skrattat och dömt. Mobbat och hånat. Slagit i bord och pekat ut. Som vanligt, fast offentligt då.

Bild på mig när jag hoppar som ett mongo utanför skolan förra vintern. Maja är mästerfotografen med hennes analoga kamera, RIP.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar