8.2.11

suchý

Idag har varit en jättejobbig och lång dag och jag känner whatever till livet. Fast ändå har ju jag och min bästa väninna bestämt nu att vi ska "börja om våra liv" (väldigt moget när man är 17 år) eftersom så mycket tråkigt och onödigt har uppehållit oss för länge så nej, nu släpper vi det som en vattenmelon från ett höghus.


























Nyss berättade min syster om en sockertjuv som finns i hennes skola. Både min systers och hennes klasskompis sockerpaket har försvunnit, och även lösa sockerbitar ur andra personers sockerpaket. Jag undrar inte bara vem denne sockertjuv är utan VAD sockertjuven gör med allt socker! Tillverkar den någon typ av sockerbomb? Ska sockerbomben sprängas eller bara ge sockerchock? Bygger den ett sånt där slott av sockerbitar man gjorde i lågstadiet? Byggs det en miniatyr av kinesiska muren eller pyramiderna? Eller bara äts dem? Eller används de i varma drycker? Hur många per dryck? För många skulle jag säga med tanke på hur mycket som försvunnit.


































Jag och min sockerbestulne syster. Hon skrev ett hotfullt meddelande på en sockerask:
"Vi ser dig, jag och den allsmäktige. Sockertjuvar kommer till helvetet."

I will do follow up on the sugar thief.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar