23.3.11

stresující život

Hej hej hej bloggen, har inte hunnit uppdatera dig pga av mitt otroligt uppfyllda liv. Det är knappt så jag egentligen hinner uppdatera dig nu för jag borde plugga matte B istället, vilket jag skulle ha gjort sen klockan 9 men jag har dansat balett, haft ångest, övat på PAsaker och provat kläder istället. Jättebra. Jaså, vad för PAsaker undrar ni? Jo, ett PA = projektarbete (adööööhhhh), och jag är med i ett sånt nu och ska uppträda och greja på torsdag. Är ganska nervös eftersom att alla danser inte sitter och klädbyten måste gå extremt fort och jag är inte säker på hur jag ska hinna. Men men, det får lösa sig som allt annat. Får ba le och spexa. Och vara sexig. Det är Moulin Rouge tema.

T.ex en sak som löste sig var när jag och Maja åkte hem från Nice i lördags (jag var i Nice förra veckan med våran teaterklass, mer tråkigt än kul, sol två dagar regn i 100 dagar, blablabla allt var dyrt, depression) så hade vi tydligen inte skjuts hem, ba OK. Vi hade fått två platser i en bil hem, TRODDE VI men det hade vi TYYYYYDLIGEN inte. Så vi tänkte jaha, vad gör vi nu då? Ringde runt till alla våra vänner med körkort, alla hade planer. Okej, ringde till vår vän Caroline (hennes blogg hittar ni här) och frågade om vi kunde sova där över natten, vi skulle komma till Arlanda kl. 23 typ, och ja det kunde vi. Men vi kände lite att vi störde eftersom de firade sin ettårsdag! Så då var det iallafall löst tänkte vi, men hur skulle vi komma hem dagen efter? Jaha, inga pengar.... Vi hade typ 60 cent i euros och 50 svenska kronor. Ringer min mamma och frågar om vi kan boka något slags tåg hem nästa dag, får då veta att hon är i Stockholm på affärsresa. Så det slutade med att vi fick bo på lyxhotell en natt och luncha på Berns på söndagen, allt på HAGS bekostnad. Tack livet, ägda lärare, tack Caroline för gästvänligheten (även om vi inte bodde där). Det bästa måste nog ha varit när Maja frågade våra lärare om lite pengar så vi kunde ta oss in från Arlanda till Stockholm. Då utbrister en av dem: Faaan vad ni alltid tjatar om pengar, ni är ju fan rikemansbarn båda två!!!
UR-FUCKING-SÄKTA MIG sa jag till Maja när hon berättade detta och gjorde en min som jag aldrig gjort förut. Blev arg. Men sen blev jag glad och tänkte, jealous much?

Iallafall så har jag det väldigt stressigt just nu: PArep/föreställning, prov i matte B imorgon, CVinlämning, naturinlämning och samhällsprov nästa vecka och ska även vara ljud/ljus/smink-hjälpreda nästa vecka på en barnteaterföreställning. Och så har klassikern premiär om två veckor. Så ska jag hinna chilla och helst vara full och umgås med vänner och HA KUL lite grann också. Herregud vad har jag gett mig in på? Kommer dö av stress eller få någon stressrelaterad sjukdom. Eller dö av utmattning, hinner inte sova. Eller svält, hinner fan inte äta.

On top of that har min kortläsare i datorn börjat hacka så varje gång jag ska föra över bilder från kameran måste jag sitta med min fot och trycka minneskortet uppåt i läsaren, jättebekvämt och smidigt.
























Såhär ser jag ut nu, lite lättare klädd då det TYP har blivit någon slags vår (????? like omg) men ganska tråkig känner jag mig, hinner typ inte välja ut kläder och vara snygg. Det får jag börja vara ca v15.

2 kommentarer:

  1. haha rikemansbarn?! fan vad sjukt, vi får snacka med när jag hälsar på!!! och lite tråkigt att inte vi träffades men det löser sig ju och hallå du är ALLTID så jäkla snygg! jag har ju börjat tappa det och börjar klä mig fett tråkigt!!!

    SvaraRadera
  2. haha ja, berättar ALLT på lördag!!! ja eller hur men vi ses ju soon liksom! men skojaru elle, känner mig SÅ tråkig! du är jättefin alltid tycker jag! PUSS

    SvaraRadera