21.7.11

nikdy nekončící déšť

Hejhejhej, jag har det väl SÅDÄR bra/kul här i Prag. Som tur är (delvis) åker vi hem på måndag nu, istället för nästa fredag. Finns bara lite grejer vi inte hunnit göra som jag gärna hade velat mensmens, det får jag väl göra nästa år eller whatever. Här regnar det iallafall och är ca 20 grader, känns askallt eftersom det var typ 45 grader och sol för 3 dagar sen hehe. Åsa är sjuk också men inte jag så jag hade ett eget litet äventyr igår, i regnet, så sköj.

Jag gick ut nån tid, efter Walker Texas Ranger dubbat till tjeckiska såklart, det får man ju inte missa!!! Köpte en blus och en klänning på second hand hos nån gubbe som var jättegullig och frågade hur man vek klänningar, jag fnissade och log och gick. Betalade ju såklart också. Stod och väntade vid spårvagnen och märkte att det började regna lite, tänkte, jaha jag går hem och hämtar ett paraply eller nåt då!!! Så jag inte blir blöt!!!! Hade fucking kvittat märkte jag sen. Hämtade paraply hemma och ba hatade livet lite och kände mig ensam. När jag gick till spårvagnne hade det börjat regna som en jävla fitta men jag skulle inte visa mig besegrad så jag fortsatte min quest liksom. Det jag skulle göra på stan var att hitta en second hand affär. Satte mig på spårvagnen och åkte, det regnade jättemycket och små små fast ganska stora forsar rann längs gatorna. Gick av och ba var blöt. Gick i undergången man går i och tänkte jaha, jag tänker INTE gå ut i regnet så jag köper en pizzabit så gött. Mitt favoritpizzaställe ligger där, de har världens godaste salamipizza. Självklart, helvetesdagen i fucking ära, fanns inte denna fantastiska salamipizza så jag tog med spenat på, inte lika god men vad gör man inte för att fördriva tid!!!!!!! Såg folk springa i regnet när jag stod där i min ensamhet och åt pizza. Jag tänkte då på detta om man blir mindre resp. mer blöt om man springer i regn och kom på att jag hade glömt bort vad som var sant. Efter ca 1000 år av stillastående pizzaätning gav jag mig ut i regnet igen men kom inte långt utan gick till närmaste Starbucks. Hela vägen hade jag även fått gå och hålla upp min kofta som är vadlång, den var jätteblöt. När jag kommer in tänker jag att jag köper största möjliga billigaste kaffe eftersom jag tänkte vänta ut regnet och det kunde ju ta ett tag. Köpte den största bryggkaffen och skulle sitta men JAHA det var FULLT överallt!!! Förutom en fåtölj mittemot en ensam asiatisk man, jag satte mig där. Han gick efter ca 5 minuter och jag kände mig hatad. Efter ett tag tröttnade jag på den saliga blandning av jazz och indiepop som alltid spelas på alla Starbucks så jag lyssnade på nån annan musik, t.ex. Lady Gaga. När min kaffe blivit kall och ingenting mer hände på faccan och jag kände att jag snyltat färdigt internet gick jag. Det hade inte slutat regna, det regnade om möjligt mer. Jag satte riktning mot second hand affären, som jag vandrade runt efter i typ en halvtimme. Under denna tid hann  jag vara jättekissnödig och hålla på att dö, trampa rakt ner i en fet vattenpöl och bli utstirrad av en skolklass från spanien och gå runt i samma cirkel 20 gånger úngefär. Jag ställde mig under ett tag och ringde till mamma för att fråga var FAN den låg, den låg någon annan stans helt åt ett annat håll. Under detta samtal satte jag mig på huk för att jag dels var trött och för att jag var kissnödig, då händer detta; mina ben har blivit blöta av regnet och när jag satte mig blöttes hela mina baksida lår ner och min röv, det var jätteskönt och jag var jätteglad. Efter detta gav jag upp och började gå mot spårvagnsstationen och då hände det enda bra på hela denna dagen: en kille log mot mig. Han var inte ens jättesöt!!!!!!!  Inget mer bra hände. Förutom att de hade satt på stjärtvärmen på sätena på spårvagnen så det kändes som en bastu när jag åkte hem.

Idag hittade vi till second hand affären, de hade jättemycket fina saker och jag köpte två blusar. Nu sitter vi hos min moster och snyltar internet samtidigt som jag i tystnad förbannar vädret. Jag hoppas verkligen att det blir bättre, för jag vill SÅ gå på gayklubb på lördag innan vi åker! Har ju en glittrig klänning och allt. Kom nu på att jag inte har en aning om vart den ligger men det löser sig alltid. Nu vet jag inte riktigt mer vad jag ska skriva, kan ju någon gång (förmodligen när jag kommit hem och kan sitta på mitt rum och sjunga jättehögt samtidigt som jag bloggar <3333 saknar det) berätta om förra helgen!!! Jag hade väldigt roligt, Åsa med tror jag, det är helt sjukt hur mycket askonstiga/fula/roliga/snygga/tråkiga människor man träffar. Hejdå världen (internet) vi ses nån gång igen innan jag åker hem.

Övriga saker som har hänt:
- Har gått mycket
- Har skrivit ett brev i rim
- Har tagit ut min piercing (TESTAR BARA!!!! det känns knasigt)
- Har varit extremt uttråkad och har haft växtvärk
Inget mer.

Hejdå.
[här kanske det kunde varit en rolig bild om jag hade hittat nån men det gör jag inte]

3 kommentarer: