22.12.11

nehty

JAHApp då var det torsdag!!! Och det vet ju alla vad det innebär!!!!!!!!! Det är dagen då man lackar naglarna! Kul! Spännande! Life up-spiceing!!! Yes!!! Yeah!!! Cool! Sexy!! Nice!

Och som med så mycket annat, dvs hela mitt liv, har jag en liten rutin för denna process. Jag tänkte nu gå igenom hur den går till med 15 enkla steg så kan ju ni också testa och se hur den berikar era liv!!! Yeah!!!!!!

Du behöver:
- Nagellack, en färg du tycker är sexy och topplack
- Nagellackborttagningsmedel, gärna utan aceton!!! Eller med det luktar ju gott hihi, jag använder GRIPEN med ett coolt djur på?? Utan aceton
- Bomullspads (3st)
- Tops (3 st)
- En dator med serier på någon slags hårddisk/extern hårddisk/dvdskiva/diskett
- Sköna kläder
- Te
- Snax
- En kompis att prata med genom något slags internetbaserat program eller community som skype eller facebook

Såhär går du till väga:
Steg 1: Var ensam på ditt rum, detta funkar INTE om man sitter i någon slags vardagsrum NO WAY JOSE!!!
Steg 2: Sätt på en serie du tycker om, en rolig eller seriös eller whatever, jag föredrar humorserier med avsnitt på ca 20 min eller SATC. Bra exempel: 30 rock, HIMYM och sunny in philly
Steg 3: Ta bort ditt gamla nagellack som du satte på förra torsdagen. Detta gör du genom att ta en pad till varje hand och den tredje till att ta bort det överflödiga på huden, så gör jag ALLTID fuck yeah I rule
Steg 4: Klipp/fila naglarna!!!!!!!!! Nice sexy bitch, nackdel: man kan inte rivas lika lätt vilket man kan vilja om man är en crazy bitch *som jag*
Steg 5: Ta handkräm, gött
Steg 6: Byt om till myskläder, ex det du ska sova i eftersom du inte vill fucky uppy nagellacky l8r!!! Jag har valt tshirt, shorts och knästrumpor vilket är min vanliga sovutfitta
Steg 7: Tvätta bort div. smink om så finns eller ba gör dig fresh in face = viktigt
Steg 8: Gå och gör ditt te och ta gärna med ett litet snax!!! INTE chips det funkar inte, inte heller godis som har någon slags socker på sig för det liksom fastnar på dina beautiful nailzzzz!!! Jag har valt te som är lite äckligt eftersom jag har som misson att dricka upp allt vårt te inom en tid = man får offra sig, och en lussebulle = gott
Steg 9: Sätt dig till rätta och sätt på serien nice, vid detta laget ska du ha valt en färg, börja då lacka första lagret
Steg 10: Vänta tills första lagret har torkat, ca 10 min för att vara HELT SÄKER!!!!!!!!!!!!!!!!! Drick te, ät lite snax och ba MYS kolla serien, LIVE LAUGH LOVE**
Steg 11: Lacka lager nr 2, PS om du ska använda depends vita nagellack så ba gör det inte för det är fan SÄMST, lackade en gång med det två lager och väntade i typ 1h mellan varje och sen tog jag ett silvrigt över fuck yeah nice. Vaknade på morgonen och tog topplack (OBS det gör jag endast om jag abso känner att det kommer bli mongo om jag tar det samma gång!!!) och när jag kommer till skolan så ba är mina naglar en smet = fuck you dependhora hatar dig
Steg 12: Vänta ytterligare ett tag!!!! Kanske 20 min denna gång nice drick mer te!! Här kan du även gå och göra nytt te om du vill
Steg 13: Peta lite på nageln och känn mm är jag redo eller EJ för detta topplack?? Jag brukar vara det förutom om jag använt fuckyoudepend som man inte kan depend on 2 work (kul skämt I know IM FABULOUS!!!) Då kan du iallafall ta topplack!!! Nice and sexy, ger en jämn blank yta som ba strålar glamour
Steg 14: Vänta tills det torkar och ta topzjävlarna och ba dränk dem i removershit för att ta bort det överflödiga runt naglarna som man kan få (om man är sämst (skoja jag får det också (inte mycket)))
Steg 15: Kolla på dina naglar och ba gör vad du vill som den beautiful sexy cool princess lover du är!!!



























Detta är då mina FAVORITER!!!!!!! Min superfavvo är det gröna isadora som är mitt Liza Minnelli-nagellack eftersom jag = är Liza såklart hon är ju perfektion!!! Men det är snart slut och finns inte mer ::(:(: so sad så vill inte använda det mer på ett tag, inte förrens jag riktigt förtjänar det!!!!!!!



























Denna fabulous torsdag valde jag detta nagellack från CHANEL för att jag såklart är classy as fuck!!! Jag har inte använt det jättemycket och det ser ut som choklad, nice såhär i juletider. Detta är efter första lagret vilket ni kan se på att de inte ännu har nått perfektion!!! Ni kan även se på mitt smile i bakgrunden hur sexy cool confident och nice man blir!!!

Från mig till er, hoppas ni lyckas med detta, och såklart får detta bara ske på torsdagar!!! Lackar man naglarna någon annan dag gäller inte denna guide. Varsågoda my flakes of joy and sunshine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar