6.9.11

jako šéf

Nu har jag varit sjuk och TYP isolerad på mitt rum/mitt hus/vägen till Ban Thai resp. Hawaii och hem sen i lördags typ så jag har inte haft JÄTTEMYCKET att göra. BLOGGA kanske ni hade velat ha mer av men nej jag orkade inte för jag känner mig bara äcklig och tråkig. Anywaytytz fick jag ett JOBB av min vän Maja igår vilket var att bränna ut första säsongen av 30 Rock på DVD. Jag, som man kan kalla ett geni inom detta område, sa såklart ja. För detta fick jag ingenting, förutom NY kunskap och nya erfarenheter. När jag skulle bränna dessa DVD-skivor hittade jag ett jättebra program där man kan göra FANTASTISKA DVD-menyer!!!! Det är lika lätt, professionellt och snyggt som ex. moviemaker.
Här får ni en liten kik på hur JAG gjorde mina dvdmenyer:



























VÄRLDENS BÄSTA DVDMENYGÖRARPROGRAM!!!!!! Man kan skriva precis vad man vill om serien, vad den heter OSVOSV. (Man kan alltså LJUGA eller hitta på och skriva tokiga saker som jag till 0% valt att göra) Jag valde den färdiga modellen "mjuka kullar" och gjorde vissa ändringar.




















Här är då en "CLOSE-UP" på min dvdmeny. Jag har valt att göra den lite gullig och fluffig så den passar alla åldrar. Jag valde även typsnittet Comic Sans då den inte alls är jobbig att titta på eller hatad av människor. Färgen jag valde tycker jag verkligen blir vacker mot den gröna och blåa bakgrunden!!!
Där det står *SURPRISE* kan man gå in och skriva en liten kommentar om vad som som finns på denna DVD-skiva. Jag brände igår två stycken DVD-skivor eftersom det var allt jag hade fått av Maja och Lucas och då valde jag att, i äkta DVD-anda, skriva OLIKA kommentarer på båda skivorna!!!




















Detta är då kommentaren jag skrev till den första DVD-skivan. Här har jag valt att berätta mer allmänt om serien och vad tittaren har att förvänta sig!!!! Ex. vilka avsnitt som finns på denna skiva. Jag tycker verkligen att texten blev inbjudande, lockande och försäkrande om att man inte kommer bli besviken.




















På den andra DVD-skivans kommentar har jag skrivit mer INRIKTAT om serien så de som sett förstår vad jag menar, men jag avslöjar ändå ingenting om vad som komma skall! FÖRUTOM HUMOR OCH LYCKA SÅKLART!!!!!! Ett bra exempel är att som jag gjort: nämna en huvudkaraktär ur serien så tittaren känner sig säker och hemma, kanske småler när han/hon/den läser texten. Jag berättar även här att serien kommer från USA vilket kan vara viktigt att veta för vissa.

Fyfan vad 30 Rock är bra och fyfan vad JAG är bra. Nu ska jag såklart kolla på 30 Rock och dricka te. Senare idag/imorgon kommer ett inlägg om hur mycket te jag druckit när jag varit sjuk.

2 kommentarer:

  1. hahahahaha asfint!!!!!!!!!!! du får göra en till mig också pok

    SvaraRadera
  2. mm är ju pro, utbildad och allt VIA internet kan man väl säga då. det kommer kosta dig 10 kr och en kram

    SvaraRadera