25.9.11

můj Top 5 #1

JAG SKA INTE LÄGGA NER DENNA BLOGG!!! För jag behöver den som ett slags stressrelease hehe.

Eftersom jag får absolut inga frågor om någonting i denna blogg så tänkte jag göra er tjänsten att svara på allt ni vill veta om vad jag tycker om saker. Jag hade tänkt att enklast möjliga sätt att göra detta är genom Top 5-listor. Och eftersom detta är det första Top 5-inlägget tänkte jag liksom SPICE UP YOUR LIFE(!!!), så detta inlägg kommer vara en Top 5-lista över mina Top 5 Top 5-listor!!! CRAZY?? COOL?? ROCK???? Allt detta kommer det vara, såklart. Ingen och ingenting lämnas utanför, förutom tråkiga människor och saker såklart. Även de kan få vara med. Men bara lite ibland. SÅ jag kommer alltså lista olika Top 5 saker i dessa inlägg, förutom när det handlar om EX: youtubeklipp, eftersom INGEN orkar kolla på 5 stycken klipp av ex. tokiga fåglar i djungeln (ÄVEN om ni borde för de är fan KNÄPPA alltså).

NU kommer vi då till frågan hur detta ska vara uppbyggt. Hur rankningen ska ske. Enklaste sättet, som känns mest liksom "NoRmAlT" är ju SÅKLART att räkna från ett till fem, med ett som det bästa. MEN eftersom man scrollar nedåt, också det mest naturligt, så SPOILAR man ju det bästa direkt och kanske inte ens går vidare för att läsa det sämre och sämsta av Top 5-valen. Men om man scrollar jättefort då? Ja, det kan man ju såklart göra, men TÄNK om man har en sjukdom som påverkar ens handrörelser pga nervskador (ex. reumatism eller den där sjukdomen man kan få om man jobbar med ett väldigt vibrerande föremål under lång tid utan speciella handskar (jag pratar inte om vibrerande kvinnoföremål nu you guys, what dirty dirty people you are)) så man inte KAN scrolla fort? Då har man ju spoilat allt ändå. Jag känner redan nu, för att alla ska ha samma möjlighet att njuta av detta oavsett fysiska svårigheter, att detta ranksystem är uteslutet. Hur kan man då göra? JO man ska INTE göra såhär: ranka från ett till fem och fem är det bästa för det funkar bara inte, logiken i det?? Like plzzz bitchez, leave me be. SÅ jag tänkte att vi gör såhär, enklast bästa. Jag ska ranka från fem till ett, ett är bäst. Makes sense liksom, tack så mycket, jag är ett geni.

Så, nu börjar vi. OBS varnar för långt inlägg och mycket scrollning (sry 2 u all guys with problemzzz)

Mina Top 5: Top 5-listor.

5. Mina Top 5: Favoritsaker jag gör själv på mitt rum och även rekommenderar andra att prova. (AKA SSB - Secret Single Behavior, känt från SATC)
5: Sminka mig jätteöverdrivet och ibland platta håret alt. göra annan tokig/fin håruppsättning och ta kort på det och låtsas att jag är en filmstjärna, detta gör jag gärna till ljudet av en film.
4: Äta innan man ska sova, gärna mycket och gärna kött.
3: Prova kläder i 2-4 timmar till tonerna av ex. Lady Gaga eller valfri hiphop.
2: Lacka naglarna i en djup röd färg samtidigt som man kollar på en humorserie ex. 30 Rock eller It's Always Sunny in Philadelphia.
1: Stalka folk på internet. Ex. via bloggar, facebook och dyl. Detta är även något jag avbryter det andra för att göra.

4. Mina Top 5: Konstigaste/roligaste/????? Happy Pancake-mail.
5: "can I tempt you in a kort romans? :-) or maybe just some shopping? ;)"
4: "vilka sexiga ögonbryn du har! =)"
3: "Sexig me piercing, e du piercad på fler ställen="
2: "Hej hej! Finns det intresse för bdsm här?"
1: "vill du runka mig om du får peng ar" (PS denna historia kan vi ta någon annan gång hahahaha humor på HÖG NIVÅÅ**)

3. Mina Top 5: Tråkigaste Top 5-listor.
5: Mina Top 5: Band/artister!!!!!
4: Mina Top 5: Maträtter!!!!!!!
3: Mina Top 5: Snygga manliga/kvinnliga kändisar!!!!!!!!!!
2: Mina Top 5: Filmer med Johnny Depp!!!!!!!!!!!!!!!
1: Mina Top 5: Tips för att få fint hår/fin hy/"snygg" kropp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Mina Top 5: Saker man får göra när man fyllt 18.
5: Handla för mycket saker på internet från ex. coolstuff.se.
4: Säga svåra ord (OBS meningar som: "jag och mina gemene homo sapiens planerade ett festligt rende vous eftersom vi hade calligraferat i våra almanackor att förtära alkoholhaltiga drycker innan vi trosigt vimlade ut i den förföriska dimman i skyhöga klackar och jedi swords' " räknas INTE för det är jävligt GAY att skriva så) utan att folk himlar med ögonen och stör sig för att man är lillgammal.
3: Langa trisslotter, horor och knark lagligt.
2: Logga in på VUXENsnuttis.
1: Få respekt av alla pga. ovanstående saker (främst nr 2).

1. Mina Top 5: Scener ur tv-serier jag själv vill uppleva.
5: Scenen ur Gossip Girl S04E06 när Blair har skrivit WHORE på Jennys klänningar och hon visar dem för Tim Gunn, fantastiskt bra. Hatar Jenny så jävla mycket!!!!!!!!!!!! WHORE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4: Scenen ur It's always sunny in Philadelphia S02E03 när Dennis och Dee har börjat gå på bidrag och sitter på en trappa mitt på dagen och dricker öl och lyssnar på/sjunger med till hiphop och har bling/ett byxben uppkavlat och bara carpar diemet.
3: Scenen ur Stella S01E01 när Michael, Michael och David ska köpa en ny lägenhet och dansar för hyresstyrelsen (??? asså vad FAN heter en sån på svenska, "co-op board" iallafall lol!!!) asbra är dem, de har även på sig skunksvansar och kostym (SOM ALLTID!!??) för att de är inte utklädda till skunkar, de är utklädda till skunk-människor. De gestaltar även i dansen en scen ur en spansk bullfightinggrej!!! SÅ MYCKET POWER!
2: Scenen ur SATC S02E01 när de (ALLTSÅ Carrie, Miranda, Charlotte och Samantha såklart LOL är ni cp eller vem fan tror ni att jag menar) är på baseballmatch och dricker öl och röker och har päls på sig och blir fulla och Carrie raggar på en baseballspelare. (Jag är såklart Carrie så det skulle jag såklart också göra adöööhhhh hoppas ju självklart på att det är ett D&G-party jag får bjuda honom på, det är ju riktiga drömmen)
1: Scenen ur 30 Rock S04E19 när Jack och Argus, alltså Don Geissseseseseseesss påfågel, sitter på Jacks kontor och dricker whiskey tillsammans, för vem FAN vill inte ha en tam påfågel som kan dricka whiskey??? Säger bara WOW!!!!


























Så med denna bild avslutar jag detta inlägg som jag hoppas att ni förstod för annars är ni ju fan efterblivna (FÖRUTOM ÅSA som jag vet tycker detta är ett konstigt inlägg men asså whatever vi kan gå igenom det du och jag bara som en systergrej kramskram). Ifrågasätt _INTE_ min logik för ni vet och jag vet att JAG är er överkvinna.
Anledning till bildvalet: jag har hört att roliga människor på internet ibland har bilder där de ser svåra ut (svart + läppstift + sepia) fast samtidigt liksom visar sin tokiga (och i mitt fall såklart jävligt snygga) sida.
Tack för er stund av ögon på min text, vi ses igen förmodligen INTE *not*

2 kommentarer:

  1. haha alltså känner mig så jävla bra som fattade fast inte tossen gjorde det. OCH det var en bra lösning på dina topp fem topp fem listor! kram

    SvaraRadera
  2. Majas farmor gitemma15 oktober 2011 kl. 15:41

    Jag vill ju va' som du se ut som du aaaaaaaaaaascool

    SvaraRadera