4.4.11

konec týdne

Japp, här kommer något kort, eller långt vad fan vet jag hur mycket knapptryckningar som ska ske, om helgen.

I fredags när jag och Maja hade slutat skolan, som f.ö var ganska jobbig eftersom vi var sminköser/barnvakt åt 20 ca 9 åringar som hade föreställning, så gick vi förbi Röda Korset. De skulle precis stänga, så vi sprang DIRR till klänningarna. Maja hittade en aaaaaaasfin vit klänning som var virkad över bröstet och sen helt vanligt tyg nedtill. Jag hittade, kapet of my life, världens finaste klänning för 75 kr.


































Jag tvingade då Maja att gå ut och ta lite bilder på mig i klänningen som var SYDD för MIG liksom.
 

































Pose hittad i boken Fashion Poses 101. 


































Det var väl TYP basically fredagen, eller vi gick till Licen sen. Jag, Maja, Tove och Åsa. Chillade där, lyssnade på bra musik och sånt där bra.

På lördagen chillade jag runt hela dagen och ba hejhej. Köpte med sushi till Maja som vi åt och så åt vi även pizza efter det. Men vi var fortfarande inte tillfredställda, detta eftersom vi båda har skapat ett sockerberoende som vi MÅSTE bli av med. Inte för att vi tror att vi kommer bli tjockisar eller nåt, men det är ju inte så jävla bra liksom. Så säger Maja, efter vi ätit jättemycket mat, att hon har två jättestora muffinsar med massor choklad i, och vi får inte äta dem. Båda satt en stund och gnölade i sittande fosterställning och hade ångest, tills Maja kommer på den smarta idéen att vi skulle förstöra muffinsarna med nåt äckligt så vi inte ville äta dem. Maja lägger båda muffinsarna i en påse och ska hälla senap på, jag får halvpanik och vill VERKLIGEN ha muffins så vi slogs ett tag om påsen och jag fick till slut med mig ca en kubikcm muffins och sprang då iväg i eufori för att sedan äta den i skam i hallen.

På kvällen sen åkte vi och köpte vin och sprit och satt i Thereses kusins lägenhet och chillade. Vi lyssnade på Lasse Lindh och blev jättefulla på typ ingenting.



































Sen gick vi till Mayan och tog varsin öl, förutom Maja som valde tequila istället. Om jag bara hade haft råd hade jag gjort det med. Där sjöngs det karaoke och det var sån astypisk småstadskrogskaraoke. Ville dö. Förutom när Jim Lim sjöng för han sjunger bra. Sen gick Maja hem efter ett tag och vi ba OK sad. Efter det blev 2 much 2 handle med karaoken och vi inte hade några pengar att köpa nån alkohol för gick vi från Mayan. Då gick vi till utanför Babar för att träffa en vän till Tove som tydligen hade efterfest. Vi väntade i typ 2 sek sen gick vi och mötte Adam. Värt. När vi kom tillbaka till utanför Babar var inte killen vi ville ha där så då fick vi gå och vänta utanför..... City Grillen. Det var så pinsamt, jag hatar att vänta utanför City Grillen. Där velades det fram och tillbaka om vi skulle åka till Hätte på efterfest, Hätte ligger ute i skogen lol, eller inte. Tove åkte dit för att hon ville ligga och jag, Adam och Therese gick till Frans istället. Chillade där och drack vin och sånt spännande och sen gick vi hem till mig och chillade ännu mer och gossipade ett tag om ASMYCKET folk det var kul. Fast roligast var nog när jag skulle gå till skolan kl 11 och ha teaterrep i 8 timmar när jag inte hade sovit någonting. Ville DÖ så jävla mycket.

1 kommentar: