27.5.11

malíř?

Nu skulle jag verkligen vilja säga att skolan är SLUT men det är den typ inte fast typ jo, för jag har inga inlämningar eller prov eller uppgifter kvar att göra. Lämnade in sista idag som skulle vart inne i mars, helt okej ändå. På vår sista lektion idag, som vi TYP inte hade, vi fick ba veta betyg och jag låg och posade sexigt på en skolbänk whatever liksom vanlig dag, så gick jag och Klara (min kristna vän som dagligen vill frälsa mig, jag vet vad jag ska få av henne i födelsedagspresent och det är en bibel) ner till aulan för att måla våran musikaldörr (alltså man får måla en dörr med sitt föreställningsnamn ex. TROLLKARLEN FRÅN FUCKING OZ (så hette den inte)). Det är nämligen så att Klara har gett mig fullt kreativt ansvar för att göra denna dörr eftersom jag tydligen är så duktig på att rita/måla/bild/whatever. En rolig grej var då att Åsa hade hittat ett gammalt teckningsblock som jag använde för att utlösa mina estetiska krafter i. Här är då lite utdrag ur den, så ni också kan få se hur fantastisk jag är och alltid har varit.


































Här har jag skrivit på framsidan, klart och tydligt, att det är MIN bok, alltså Annelie Eriksson och att den är PRIVAT!!! Och att jag gillar rosor, tydligen.


































Här är det första fantastiska konstverk som finns att finna i detta block. Den föreställer en vas och jag har döpt den till "Vas". Samtliga bilder är tecknade -04, det står bredvid min extremt kreativa initialunderteckning.


































Namn: "Sommar Toffla"


































Namn: "Prickig Kaffe Kopp"


































Fram tills nu har motiven jag tecknat av varit väldigt konkreta och man har sett EXAKT vad bilden har föreställt och förstått känslan jag vill förmedla. Men denna bild, jag blir SÅ förvirrad, för jag vet VERKLIGEN inte vad jag menar. Vem är idioten Clasean? Hur påverkade Clasean mitt liv? Vill Clasean ha fred på jorden? Är Clasean en tjej eller kille? Varför är Clasean en idiot? Så mycket frågor, så fruktansvärt lite svar.


































Namn: "Vatten Kanna"


































Namn: "Tjock & Kär Gubbe"

Jag hoppas verkligen inte att jag gör Klara besviken. Att se dessa bilder fick mig verkligen att inse min konstnärliga talang! Imorgon ska vi måla dörren och jag ska göra den med dessa bilder i tanken. De ska inspirera mig, ge mig känslor jag aldrig känt, få mig att använda färger på ett helt nytt sätt och bara måla dörren så vacker så folk världen över kommer likna den med Sixtinska Kapellet.

6 kommentarer:

  1. din allra trognaste läsare alz27 maj 2011 kl. 23:44

    vasen är verkligen harmonisk, lugn och symmetrisk!

    dog när jag såg den

    SvaraRadera
  2. eller hur! det var EXAKT de känslorna jag ville förmedla! skönt att folk förstår min konst

    SvaraRadera
  3. jag måste säga att jag får upp minst lika många frågor i huvudet av "Tjock & Kär Gubbe" som jag får av "Idiot Clasean". jag menar, vem är det som får honom att le så nöjt så alla hans fyra hakor ger sig till känna? och varför i hela fridens namn har han en morot i fickan? varför är hans öron som små utsökta kanelsnäckor? blir det så när man är kär? vem har stylat håret?
    förstår om det känns olustigt att jag som aldrig tittat förbi här tidigare kommer med en massa påflugna frågor, men det är bara så att jag inte står ut med obesvarad konst.
    vill också tillägga att du är en verklig inspirationskälla för mig och ger mig en lust och en drivkraft att rita som inte är av denna värld. jag ber att få tacka dig. tack säger jag,

    verkligen, tack!
    din tillgivna
    matilda

    SvaraRadera
  4. helt utsökt är väl det minsta jag kan säga. har inte ord nog!

    /en stolt syster

    ps. kanske är aktuellt nu att söka till lunnevad konst nästa år! kramar

    SvaraRadera
  5. din bästa kompis (maja alltså forgetmijej)28 maj 2011 kl. 12:11

    Hahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahha har clasean två vårtor eller är det hans näsvingar? fan ingen vet

    SvaraRadera
  6. Matilda: ja! alla frågor du ställt förstår jag verkligen! en fråga jag även ställer mig är varför har han en korv i sin ficka? och en till då, följdfråga, vem fick han korven av? var det av personen han är kär i? varsågod, alltid glad att inspirera!!!

    Åsa: tack så mycket!!! ja eventuellt har jag ju funnit ett nytt karriärsspår att utforska

    Maja: Clasean (som jag fick bekräftat av Åsa vem det är) har två näsvingar, jag undrade också det först, men logiken sa att det var näsvingar. Clasean är f.ö en tjej som ser ut som en kille IRL också så jag var jävligt bra på att fånga de dragen ändå

    SvaraRadera