3.5.11

nechutný

Nuuuuu sitter jag i skolans bibliotek med Fanny, så sköj. Har haft prov i kulturhistoria som gick bra för jag är bäst på att ordbajsa, det kanske märks. 90% av det vi pratade om handlade inte om medeltiden, utan t.ex. om kristna som försöker konvertera en. Detta är då en sak som händer mig dagligen, och jag måste säga att jag känner mig våldtagen i själen varje gång detta händer. Maja trodde en gång att hon blev frälst, efter vi hade varit i kyrkan förra året. Jag trodde inte på henne, fast sen gjorde jag det och fick panik, slog henne, tvingade henne att svära och röka massor. Då hoppades jag att gud (ja jag skriver med liten bokstav som en slags tyst protest) var ute ur hennes liv en gång för alla men NEJ. Hon blev tydligen lite frälst igen, wtf tänker jag. Hon sa en gång att hon kände att hon gjorde gud besviken för att hon inte tror på honom. Då sa jag; hur kan du göra något du inte tror på besviken? Om du inte tror att det finns finns det ju inte och då kan du inte göra den besviken. Hon stirrade på mig och sen gick vi från matsalen, båda i skam. Maja i skam inför "gud" och jag i skam inför henne. Eller över henne. Och över mig själv. Jag vet inte vad som hände.

Nu ska jag kanske eventuellt gå och äta lite om jag vågar efter gårdagens illamående av skolmaten. Vad är det för mat? Eller det kanske inte är någon idé att fråga eftersom den förmodligen innehåller nåt helt annat än det man får, hihi, gott, kanske får lite bajs eller nåt så gött. Hejdå

2 kommentarer:

  1. eller hur, varför kan inte folk acceptera att människor är skapta för att, precis som djuren,
    äta, bajsa, kn*lla, dö. (wow, säg de 4 orden några gånger, det flyter på värsta bra!)
    det är min religion som jag kom på! Biologismen!
    fast det är mer än vetskap än tro då. hm, detta måste jag dela med mig på facebook! så att fler ska konvertera till min religion!

    skolmaten är väl okej?! om vi skulle byta plats med de små afrikabarnen så skulle dom nog inte klaga så mycket! och vi skulle typ äta bajs och dö?!?? nä, vi har pengar så vi kan typ ha semester då och prova äta kameltestiklar och sånt!

    SvaraRadera
  2. mm eller hur! biologismen låter bra. alltså, jag mådde ju inte illa för att den var äcklig jag blev nog lite magsjuk av innehållet! det var ju kyckling, kanske inte världens bästa! men jag klagar inte på att vi får mat eller på att den är äcklig! bara lite på innehållet, att de ibland kanske serverar lite gammal mat :( men jag ska sluta klaga nu, jag lovar. jag önskar att vi fick kameltestiklar i skolan

    SvaraRadera