18.5.11

rtěnka

Förut när jag skulle plugga mer så ba ÄÄÄÄEEEEEHHHHHH vad är detta för skit ingenting jag bryr mig om. Jag kände att livet inte var värt, svårigheterna är för stora, ångesten överväldigar mig och sminkborttagningen är slut. Jag och mamma åkte då till Ica för att köpa det. När vi åker förbi fontänen (MY T-TOWN BITCHES NOW WHAT I BE TALKIN' 'BOUT!!!) sitter två unga tjejer där kanske 14-15 år eller nåt och ba chillar. Jag vill också vara utanför Ica och chilla med min tjejkompis på en vardag men ICKE. Jag mindes då åter tillbaka till THE OLD TIMES när man ba kunde chilla en hel kväll och sen skriva MVG på ett prov dagen efter. Ni vet att jag pratar om högstadiet. Sen kom jag på hur mobbad jag var i högstadiet och då blev jag sur igen och bad den tiden fara åt fanders.
Sen gick vi in på Ica och då var det HELT SERIÖST bara knäppa människor som handlade. En jätte och en minimänniska som var hennes kompis SÅ ROLIGT, en man som hade någonslags tics i sin mun (??????????), vad som såg ut att vara en extremt senil tant men jag vet fan inte och en helt vanlig "cool kille" i neonfärgad snowboardjacka i maj. Handlar alla knäppisar på onsdagar? När jag ställde mig den frågan kom även denna: är jag då en knäppis? För att jag handlar klockan halv 10 på en onsdag? Och bara köper konstiga osammanhängande saker? Det fick mig att känna mig jävligt konstig så jag FÅNGADE DAGEN *carpe diem* och köpte ett läppstift för att PEPPA upp mig. Vem sa att materiella saker inte är lycka?

Nu när jag kom hem såg jag min naturkunskapsbok ligga på mitt skrivbord. Den hånade mig, skrattade mig elakt rakt i ansiktet och sa; Ditt jävla onsdagsmongo! På fredag har du prov om massor du inte kan ÄGD och imorgon ska du springa terrängbanan ÄNNU MER ÄGD! HUR KÄNNS LIVET NU DÅ??? HAHAHAHAHAHAHHAHA.
Ungefär så. Så jag packade ner den och mina ASCOOLA (bild kan komma imorgon) idrottskläder våldsamt i min väska och gjorde en pepp-playlist. Med låtar jag brukar peppa upp mig med till olika sammanhang ex. fest, helt vanlig skoldag, ångestfyllda söndagar/alla dagar, långa tågresor.
Här är den. Lyssna, njut och känn hur ångesten kanske försvinner för åtminstone en timme. Exakt så lång är den.
OBSOBSOBS första låten är bara till THE SINGLE LADIES!!!!!! Som jag.

1 kommentar:

  1. bra annelie!!!! det är askul med läppstift och när man springer terrängbanan kan man ta en rökpaus hehe REBELL1

    SvaraRadera