2.5.11

zítra

Mhm nu har jag pluggat jävligt mycket och jävligt bra! Medeltidens arkitektur och antikens litteratur, så nu ba kan ni fråga mig VAD SOM HELST om det. Kan ALLT! Mest kul i allt det astråkiga var alla coola killar i antikens berättelser.

Typ Kung Oidipus som ba chillade, gifte sig med sin mamma, letade efter mördaren till kungen och sen ba fick han veta att kungen blivit mördad i nån ascool och dark gränd, MINNS DÅ out of the blue att han mördade en kille en gång i en gränd och ba SHIT det var jag som mördade kungen!!! Men icke var det slut där, kungen visade sig även vara Oidipus PAPPA och drottningen då hans MAMMA!!!!!! Sick in the brain, hans fyra barn är även hans halvsyskon. Sen slutar det med att Queen Mother liksom tyckte att detta var LITE jobbigt, jag menar hon har ju för FAN barn med sin son, så hon hängde sig själv i nåt torn som man gjorde då liksom. Och Oidipus stack ut sina ögon istället för att ta sitt liv. Han ville väl lida ännu mer antar jag.


Grekiska tragedier har verkligen NO LIMIT i vad som kan hända. Spännande, jag tror att jag får godkänt iallafall. Och även spännande är ju den välkända Illiaden (inte en tragedi men whatever, det är en såndär........ annan........... berättelse...... epos? heter det så? vet inte och bryr mig egentligen inte men kanske borde kunna det imorgon............... VEM VET)! Börjar med att en kille från Troja, Paris ba blir frågad vem som är hottast av Afrodite, Hera och Athena. Han ba LOL det är ju Afrodite!!! Hon ba gött va snäll du är och ger honom den sköna Helena. Han chillar hem till Troja med henne och hennes man Menelaos ba wtf och blir jävligt arg. Så han tar med sig sin bror Agamemnon, Akilles med mongohälen (ägd) och en sneaky bastard vid namn Odysseus av Ithaka på roadtrip till Troja för att liksom, kriga lite eller nåt sånt asspännande!!! Först så ba är Akilles ett litet barn för att Menelaos hade tagit hans favoritslavinna, liksom SÅ GÖR MAN BARA INTE!!! Så han vägrar att kriga och sitter i nåt hörn med armarna i kors ett tag tills han får veta att hans bästa vän, en kille som heter nåt på P, har blivit mördad. Då jävlar tänkte Akilles, även att SÅ GÖR MAN BARA INTE!!!!!! Så han ba gick (JA GICK) till Troja och cuttade Paris bror Hektor och släpade omkring honom några varv i Troja som ett jävla BARN. Sen krigade dem aslänge och ba ingen vann till slut? Värt. De slutade kriga så den förmodligen söndersläpade och halvt astrasige Hektor kunde bli begravd och så ba vann ingen. Fortfarande värt.

Ska svara exakt såhär på provet imorgon, Gunilla will love me. Ännu mer än hon redan gör. Och hon älskar mig ingenting. Vad jag vet. Nu har jag duschat och sånt där GÖTT, kanske ska sova snart men kan inteeeeeeee drack för mycket cola förut. Fick även veta av Maja förut att jag har tre lektioner imorgon, ARL och kulturhistoria som jag har prov på och teater även. Men jag kan inte gå hem då nejnejnej kuk i röv, jag måste stanna tills klockan halv 4 då jag har prov i antikens litteratur (DETTA JAG SKREV NYSS ALLTSÅ VAD SKÖJ KAN ALLT).

Jag kom på nu att man ska kunna om gudar och sånt, men den enda jag kan nåt om är den coolaste guden, Dionysos. Vinets och festens gud typ. Och allt som ingår i fest och gött. Han tar även form av en vit tjur, finns det nåt coolare? TROR INTE DET. Även de som dricker hans vin, blir helt crazy, får nån slags snefylla eller nåt och springer ut nakna i skogen och sliter djur i stycken och dricker deras blod. Önskar att min senaste fest hade gått till så. Ska nog dricka vin nästa gång jag ska vara full och hoppas på det bästa. Godnatt.























Jag när jag borde plugga men inte orkar för det är skittråkigt. Jag skriver för mycket i mina inlägg, jag tror aldrig någon läser allt.

3 kommentarer:

  1. jag läser allt!!!! det är ju jättekul att du kan allt så bra att du formulerar om det i egna ord tycker jag, för nåt halvår sen skulle ju jag skriva om illiaden som en självbiografi (ja) lol och jag skrev den när jag var asbakiz och fick ig hahahahahahah det var kul! men sen kom jag på nåt argument som var emot hela idén att skriva om den i en självbiografi eftersom jag ej är troende och inte ville utgå från att jag var gud så jag fick godkänt. detta blev långt?? haha hej

    SvaraRadera
  2. tack therese det betyder <3 hahahahahah mm vet så bra ord med!! hahahah??????? vill läsa den typ snart haha nejdå älskar långa kommentarer puss

    SvaraRadera
  3. haha jag läser nästan allt (bra syster)
    du är duktig på antiken iallafall och jag också nu (tack för du förhörde mig snälla syster!!!!) kjam

    SvaraRadera